1414 8875 021

1414 8875 021

پمفلت اصول تغذیه با شیر مادر

نکاتی در رابطه با شیردهی

نکات مهمی که در شیردهی کمتر به آن اهمیت داده می شود و لازم است مادران تازه زایمان کرده از آن مطلع گردندتا از دوران شیردهی خاطره خوشایندی برایشان باقی بماند.



دانلود پمفلت

بيشتر مادران پس از زايمان(مخصوصا مادراني كه زايمان آن ها از نوع سزارين بوده است)، در روزهاي نخست به علت درد پس از زايمان و يا عوارض بي حسي اسپاينال تمايل به شيردهي شبانه ندارند و بيشتر تمايل به استفاده از قرص و شياف جهت استراحت دارند. همين امر باعث عدم شيردهي شبانه مي شود و جريان شير اين مادران ديرتر از آغوز به شير رسيده تبديل مي شود.

توصيه ما به شما اين است كه شيردهي شبانه و فوايد آن را ناديده نگيريد و حتما شيردهي شبانه به خصوص بين ساعات 3 تا 5 صبح داشته باشيد چرا كه هورمون مربوط به شيردهي (پرولاكتين) در اين زمان بيشترين ميزان را داشته و همچنين شير شب كالري بيشتري براي نوزاد شما فراهم مي كند در نتيجه باعث افزايش وزن شيرخوار شما مي شود.

دفعات شيردهي در شبانه روز چندبار است؟

دفعات شيردهي در 24 ساعت شبانه روز 8 تا 12 بار مي باشد و اين ميزان نسبي است.

نكته مهم در شيردهي اين است كه مادران علائم گرسنگي شيرخوار را بشناسند و با اولين علائم گرسنگي به شيرخوار خود شير بدهند.

يكي از اصول مهم در شيردهي اين است كه شيردهي بايد برحسب تقاضاي شيرخوار باشد و مادر منتظر گريه شيرخوار خود جهت سيركردن نباشد.

مدت زمان شيردهي به طور نسبي 20 دقيقه مي باشد و هنگامي كه خود نوزاد سينه را رها مي كند و به خواب مي رود نشانه سير شدن شيرخوار مي باشد.